5 ting du ikke må glemme som koncertarrangør

0
2490
Lydteknikker styrer koncert

Som koncertarrangør er det dit ansvar, at musikkoncerter afholdes efter planen, at de forskellige bands til koncerten har, hvad de skal bruge, at dine ansatte fremstår professionelle og bærer T-shirts og keyhangers, og at koncerterne markedsføres på de sociale medier.

Herunder finder du de 5 vigtigste elementer, du skal have styr på både før, under og efter en koncert.

#1: Annoncering på de sociale medier

Én af dine vigtigste markedsføringskanaler er de sociale medier. Det er vigtigt, at du laver bannere med tydelige budskaber, før din koncert afholdes. Dette er med til at tiltrække publikum fra store dele af hele landet.

Dine annoncer på Facebook skal fange læserne både via tekst og billede, og det er en god investering at bruge tid på at få sat de skarpeste annoncer op, som kan deles, og som skaber synlighed om dine fremtidige koncerter og begivenheder.

#2: Teknik, lyd, og lys

Det er alfa omega, at du har ansatte, som har styr på teknik og er i stand til at sætte både forstærker, lys og mikrofon til, så det fungerer optimalt og stemmer overens med bandets ønsker. Der kan være forskellige behov fra band til band. Mens nogle har en simpel sceneopsætning, gør andre brug af billeder og særlige lys- og lydeffekter.

Sørg for at spørge til særlige behov, når du arrangerer en koncert med et band. På denne måde kan du bedst planlægge den vellykkede koncert.

Det er en god idé at gennemgå kabler og ledninger med jævne mellemrum, så du er sikker på, at der ikke opstår problemer med opsætningen få timer inden, at en koncert skal finde sted.

#3: Keyhangers til dine ansatte

Dine ansatte er din virksomheds ansigter udadtil. Det har stor betydning, at du bruger markedsføringsværktøjer såsom T-shirts eller keyhangers, som både skaber et professionelt look, og som gør dine ansatte synlige til en koncert.

Når dine ansatte bærer keyhangers, som kan opbevare deres ID-kort og nøgler, skaber du de mest effektive arbejdsvilkår for dem.

Indimellem skal tingene gå hurtigt både før, under og efter en koncert, og her er det vigtigt, at dine medarbejdere hurtigt kan tage deres nøgler frem for at få adgang til en dør.

Keyhangers er et smart markedsføringsredskab, som kan være med til at brande din virksomhed.

Du kan bestille keyhangers, hvor du kan få trykt dit firmalogo på de funktionelle nøglesnore.

#4: Forplejning og drikkevarer

Inden en koncert skal du have styr på indkøb af mad og drikkevarer. Der skal bestilles nok mad og drikke i henhold til de antal mennesker, som har købt billet.

#5: Programlægning

Planlægning er et betydningsfuldt element, som kommer både dig selv, dine medarbejdere samt dine bands til gode. For at skabe flow i koncerten er det centralt, at du fra starten har udarbejdet et program med tidspunkter og gøremål, så alle ansatte ved, hvad de skal lave, og hvor de skal være.

På denne måde sikrer du dig, at koncerten afholdes uden problemer og med stor tilfredshed hos alle parter i samarbejdet.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here